♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, March 16, 2014

Hujan rahmat dan lepax @ Dataran Nilai

Alhamdulillah... sejak petang semalam hujan mula turun. Walaupun tak lebat dan sekejap ajer... tapi sekurang-kurangnya ada jugaklah. Lagipun air pun tengah tak der kat rumah. So, dapatlah supply air untuk rumput kat laman.

Pagi ni, aku terjaga sebab dengar bunyi bising kat luar. Hmmmm... macam hujan... Hujan yang sangat lebat! Ya Allah... alhamdulillah... Lebat hujan kat luar. Terima kasih Ya Allah... sesungguhnya Kau maha mendengar dan maha mengasihani. Syukur... Berkat doa semua dan mungkin juga usaha Jabatan Meteorologi yang membuat pembenihan awan.

Thank you, Allah.

Hujan lebat sekejap jer. Tapi gerimis sampai ke petang.

Seronok tengok hujan. Sangat hargai dan terharu sangat bila tengok hujan turun membasahi bumi. Rasa nak join jer mandi air hujan. Hehehe... Tapi hujan pada waktu macam ni tak elok untuk kesihatan sebab hujan-hujan ni flush segala pencemaran dan jerebu yang ada sekarang ni.

Harap-harapnya, dengan turunnya hujan rahmat dari Allah swt ni, akan hilanglah atau sekurang-kurangnya kurangkanlah jerebu. Dapat sejukkan balik bumi dan dapat jugak membantu pihak bomba yang tengah teruk bertungkus-lumus memadamkan kebakaran-kebakaran hutan yang sangat teruk berleluasa sekarang ni.

Hmmm... malam semalam cuaca sejuk sikit. So, kitorang ambil kesempatan bawa Niesreena dan Naufal keluar berembun. Huhuhu... Lepas habis tengok JDT lawan Terengganu malam tadi - JDT kecundang lagi, kitorang keluar ke Uptown Dataran Nilai. Pekena sup dan steamboat kat sana. Sup urat keting terbaek!

My cayang-cayang...

~ *juliet le sweetheart's cute husband (^-^)y ~

~ My beloved baby girl~

~ My buchuk baby boy ~

Gambar mama diorang tak der... I tak pandai selfie! Huhuhu...

Makan-makan dan lepak-lepak kat dataran sampai pukul 1 pagi. Niesreena dan Naufal main bola sepak kat padang. Pastu kitorang cuci mata tengok gerai-gerai yang ada. Tak banyak pun gerai kat sini tapi bolehlah kalau takat nak cuci mata kan...

Sampai rumah 1 lebih, then bantai tengok Running Man sampai 2 lebih pulak. :)

Seronok spent time dengan family... Hilang tension memikirkan masalah-masalah negara. Cheh... ayat tak boleh blah! Hehehehe... Saya rakyat Malaysia yang prihatin...

#blessed

No comments :

back to top