♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, August 29, 2013

Jodoh Itu Milik Kita

OK! Saper tengok drama 'Jodoh Itu Milik Kita'? Sila angkat kaki! Haha...

Aku sebenarnya dah lama tak ikut drama bersiri. Last sekali pun masa citer 'Adam dan Hawa'. Eh tak... last sekali ialah cerita 'Sebenarnya Saya Isteri Dia'. Tapi SSID sekali seminggu. Pastu hari Jumaat. Ok lah... esoknya tak kerja, tak sekolah...

Aku bukan apa tak suka ikut drama bersiri ni... sebab komitmen. Cukup masa kena dok depan tv. Pas tu addicted! Tak sabar-sabar nak tunggu episod akan datang.

Lagi pulak kalau pukul 9 malam ke atas tu, waktu untuk aku tengok kerja rumah Niesreena dan Naufal, jadi cikgu garang jap, macam-macam lagi nak buat. Pukul 10 bawa Niesreena dan Naufal tidur. Kena tidur sekali, walaupun bilik lain-lain. Kalau aku tak tidur, bebudak ni pun tak tidur. Jadi tikus! Naik katil tapi dok main-main dalam gelap.

Tapi entah macam mana ntah. Aku boleh tertengok plak episod 2 JIMK ni. Alamakkkk... macam bestlah pulak... Dan sampai semalam, aku dah jadi pengikut setia JIMK. Tidakkkkk!!!

Memula tu, ingat tak nak ikut, tapi hati kata tengok! Tengok! So.... tengok jer lah! Huhuhu...

Sebenarnya konsep citer JIMK ni macam ada persamaan dengan citer SSID; bercinta lepas kahwin dan heroinnya Tizz Zaqyah. Tapi plot dan jalan citer dia of course lah lain. Totally! Kalau SSID, Firash mulanya suami yang poyo pastu romantik tapi dalam citer JIMK Aariz suami yang gentle dan sweet! Adooiii... luluh jantung I. Hehehe...

Hmmm... sebenarnya aku tak minat Farid Kamil. Tapi bila dah lama-lama tengok, hmmm... ok lahhhh... Agak-agak korang, kalau bukan Farid Kamil, saper lagi yang layak untuk bawa watak Aariz Danial???? Hmmmmmm... *thinking*

Dalam citer JIMK aku sebenarnya paling suka dengan lakonan Nabila Huda sebagai Alia. Nabila memang pandai berlakon! Lebih-lebih lagi kalau part dia marah-marah dan jerkah si Syafiq tu. Huhuhu... Loike!

Oh ya... dan aku suka juga Mat Over yang jadi watak ayah Dahlia. Baru lain sikit. Kalau tak, yang pegang watak ayah ni selalunya orang yang sama jer; Mustapha Kamal, Mustapha Kamal, Mustapha Kamal... ;p

Untuk tonton Jodoh Itu Milik Kita online, bolehlah gi sini.

Dan untuk mengikuti perkembangan drama ni, bolehlah like facebook fanpage JIMK kat sini. Kalau tak salah admin fanpage ni adalah penulis novel Jodoh Itu Milik Kita itu sendiri; Sara Aisha.

Untuk baca novel JIMK secara online, boleh lah klik sini.

Dan kalau nak baca novel ni bebetul, bolehlah dapatkan di kedai-kedai buku berhampiran. Tengah dijual macam pisang panas katanyew... (^^)

No comments :

back to top