♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, April 4, 2013

Bubar sudah

Akhirnya parlimen telah dibubarkan secara rasminya semalam. So dah bubar ni? Apa pulak lepas ni?

Lepas ni tentu akan banyak perang bendera di sana sini. Kempen sana sini. Even sebelum bubar pun dah banyak ceramah-ceramah politik dan bendera-bendera parti yang dah tergantung-gantung.

Kali ini, insya Allah kali yang ketiga aku akan pergi mengundi. Kali pertama dulu masa bujang. Memang teruja giler nak gi mengundi. Maklumlah kali pertama.

Kali kedua, aku dan enche Neezam kat Melbourne. So, kitorang buat undi pos. Pun sama! Teruja giler nak mengundi. Masa tu tak der kereta lagi. Sanggup bersusah payah gi Malaysia Hall naik bas. Tukar 2 bas plak tu. Huhuhu... Hmmmm... ingat lagi... masa tu gi sekali dengan Kak Ema... :)

Musim mengundi kali ni nampak sangat agresif berbanding dengan musim-musim yang lepas. Bukan setakat perang bendera parti, macam-macam perang lagilah sekarang ni. Keyboard warrior pun kemain banyak. Berdegar-degar berlawan-lawan kat facebook/twitter, blog dan macam-macam media sosial lagi...

Kalau dulu 'Undi anda adalah rahsia'. Ooooo... sekarang tidak lagi. Terserlah ketaksuban terhadap parti memasing! Masing-masing nak tunjukkan kehebatan parti masing-masing. Uh... tapi parti pilihan saya tetap terhebat! Dengan para pemimpin parti yang terbaik!!!

Apa-apa pun, kite sebagai rakyat Malaysia, undilah mana yang kite fikir yang terbaik. Terbaik untuk kiter dan generasi akan datang. Terbaik untuk masa depan dan telah melakukan yang terbaik pada masa lepas dan sekarang! Janganlah pilih yang 'cakap tak serupa bikin' dan pemimpin-pemimpinnya yang macam hampeh macam parti tuuuuuttttt... Hahahaha... lu pikiorlah sendiri! Sudah terang lagi bersuluh... cuma perlu buka mata dan minda memasing jer...

So, jangan lupa pergi mengundi tau! Korang dah semak kawasan tempat mengundi tak? Kalau belum lagi, bolehlah semak di laman web SPR atau melalui sms. Macam mana caranya... silalah tanya Mr Google. :) Aku akan mengundi di KL untuk dun Setiawangsa. Dan enche Neezam akan mengundi kat Segamat. Insya Allah...

Pilihan raya kali ni pastinya akan menjadi pilihanraya yang terhebat! Aku berdoa agar parti pilihan aku akan menang besar dalam pilihanraya akan datang. Amin... Amin ya rab!

#sayapilihmengundi

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top