♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, March 30, 2010

Masak tempoyak ikan patin

Jangan jealous uolls...

Hari ni kitorang pekena

masak tempoyak ikan patin

Pergh! Sedap giler!

Lebih-lebih lagi bila kena pulak air tangan orang Melaka kan... Sangatlah sedap... :)

Bila sedawa... semerbak baunya... hahahhaha... sangat tak senonoh!

Nway... Tq kak Jumee sebab sudi menjamu kitorang dengan hidangan istimewa hari ni. Tak sangka dapat jugak pekena masak tempoyak ikan patin kat bumi kanggaroo ni. :)

11 comments :

TopsyTurvy Mum said...

memang jeles tawwww!!!


nak jugakkk :)....mana dpt ikan patin eh kat sini?

*juliet le sweetheart said...

kak jumee beli kat kedai vietnam kat thomastown. frozen. namanya ikan basa tapi dia tak buat fillet lagi macam kat pasar-pasar biasa. lagipun kak jumee tu kenal rupa ikan patin. tu yang dia jumpa tu. rezeki! kalau julie, tak kenal ikan... belasah jer ikan apa-apa... hehehhehe...

Lindah said...

yummy..yummy..jeles lah jugerk...heheheheh

Mrs said...

wow.....mana dpt tempoyak ni? banggaler dgn pencapaian org2 melayu kat perantauan.....hehehehe

*juliet le sweetheart said...

kak jumee beli durian buat tempoyak. sekilo aud$4.50 tu...

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

waaaaaaa jealousnye....

sungguh2 la i mencari tempoyak merata (pasar footscray pun takde), almost nak buat sendiri...tp durian lak mahal...tolong tanye katne jumpa durian murah tu? i found yg isi durian frozen sekilo $9++.

joyahsport said...

kat perak doyan murah..kwang..kwang...bile plak nk blk mesia ek?hee...tp pergh...mmg sdap ar rupe msk tempoyak ikan patin nih...

*juliet le sweetheart said...

mama miya, sekarang ni tengah 'musim durian' kat coles bundoora. sekila aud$4.50. cepat! cepat! jangan ketinggalan! :)

*juliet le sweetheart said...

joyah, memang sedap bangat! kak jumee memang pandai masak... sekarang tengah musim doyan ke kat perak? sedapnya... doyan... :)

neezam said...

part paling best adalah masa hirup kuah ikan patin masak tempoyak ni..subhanallah..lidah ni terasa2 duriannya, pedas2 sikit, daging ikan patin yang dah sebati dengan kuah, aroma daun kesum yang masuk ke hidung...kenangan indah di Mindoro Crescent..makaseh kak jumee, abg ashraf! kalau tak keberatan, jemputlah kami lagi..kami tak maluuuuuu ;p

*juliet le sweetheart said...

;p memang tak malu! rezeki jangan ditolak... kalau malu... rugi! hahahahha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top