♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, January 30, 2010

Balik ke pangkal jalan

Tajuk macam insaf sangat kan? Hehehhehe...

Actually, ni pasal salah satu application yang aku gunakan untuk blog aku ni. Sesudah beberapa tahun menggunakan applikasi ni *cewah! Macam dah lama sangat jer aku ni berblog ;p* akhirnya aku akur dan insaf untuk balik semula kepada yang sedia ada.

Aku gunakan haloscan untuk simpan semua komen-komen kat blog aku ni. Tup... tup... dapat email dari www.haloscan.com "Important: Haloscan is being shut down on: Feb 12, 2010". Frustnyer... habislah segala komen-komen yang ada kat blog aku ni. Hilang ler!!! Actually haloscan akan pindahkan separuh daripada komen-komen tu kepada js-kit. Konon macam pass kat kawan dia lah tu. Tapi aku tengok tak semua. Dan aku tengok js-kit ni macam tak berapa user friendly. Aku asik 'sesat' jer masa kat dashboard dia. Eeeeeee... nyampahlah!


So, aku rasa, aku akan kembali gunakan semula blogger punyer comment application. Apa yang perlu aku buat sekarang ialah uninstall haloscan dari blog aku ni. *Hmmmm... aku dah buat dah tadi dan alhamdulillah, berjaya! Yey!* Tapi... macam mana dengan komen-komen yang lepas? Sebab tak boleh nak export dari haloscan ke blogger. Aaaaaa... nampak gayanya 'good bye' lah komen-komen tu. Huhuhuhuhu... sedihnyer...

Tapi tadi tetiba dapat idea.

*Ting!*


Hahahhahahaha... idea apa yerk?

R.A.H.S.I.A

Tapi ini adalah misi untuk menyelamatkan komen-komen blog aku yang lalu!

Pada aku komen-komen kat blog sangat penting. Sebab... komen-komen tu adalah responds kengkawan daripada apa yang aku fikir yang aku tulis. Dan kadang kala membuatkan aku lebih rapat dengan kengkawan.

Rasa menyesal pulak gunakan haloscan dulu. Tak pasal-pasal jer sekarang problem, kan... Lepas ni tak nak lah gunakan apa-apa application yang pelik-pelik. Hmmmmm... padan muka aku ;p



*juliet le sweetheart : tak der kerja, cari kerja... *sigh*



No comments :

back to top