♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, March 23, 2009

"jatuh... sakit... ark... nangis..."

Malam tadi tengah aku leka tengok tv, Neezam leka wat kerja dan study; tetiba jer terdengar bunyi jatuh. Rupa-rupanya Niesreena jatuh dari atas meja dan menangis.

Bila aku dokong Niesreena yang sedang menangis, tetiba aku tengok baju aku berdarah. Ya Allah! Cuak kitorang jadinya. Banyak sangat darah! Ingatkan jatuh biasa jer; terhantuk ke kan. Tapi rupa-rupanya kepala Niesreena luka. Agak besar jugak lukanya; berlubang. Tak pastilah lubangnya dalam atau tak. Tapi darah asyik keluar jer tak berhenti-henti. Letak minyak gamat pun, minyak tu habis kena darah gak.

Niesreena tak berhenti-henti menangis. Mesti sebab terasa sakit akibat luka tu. Ya Allah! Hanya Allah jer tahu perasaan aku masa tu. Rasa menyesal sangat sebab terleka tentang Niesreena. Menyesal sangat! Aku mati kutu tak tau nak buat apa. Rasa macam nak nangis jer. Nak bawak gi klinik pun, kat sini bukannya ada klinik yang bukak 24 jam. Pukul 5 petang semua premis dah tutup. Bukan macam kat Malaysia.

Neezam tuam kepala Niesreena yang berdarah dan bengkak tu dengan ais untuk berhentikan darah. Tapi masih gak darah mengalir, tapi kuranglah sikit, tak sebanyak memula darah keluar. Sampai Niesreena tidur malam tadi, darah masih mengalir.

Pagi ni, alhamdulillah, dah tak der darah keluar lagi. Kepala Niesreena jer ada bengkak sikit dan terlepek tompok darah kering kat rambut-rambut dan sekeliling luka Niesreena tu.

Pastu Neezam cakap kat Niesreena, "gi panjat meja tu lagi". Niesreena jawab, "jatuh... sakit... ark... nangis...". Masa Niesreena sebut "ark" tu, Niesreena siap lentok kepala dan tutup mata lagi; kononnya aksi jatuhlah tu. Ermmm tau pun. Harap-harap Niesreena dah serik dan tak panjat-panjat lagilah lepas ni.


*juliet le sweetheart : tak tahu apa yang membuatkan lubang luka tu



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top