♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, February 21, 2009

Picnic @ Bundoora Park

Ramainya Malaysian!

Empat bulan kitorang tinggalkan Bundoora, bila balik jer, ada ramai sangat muka-muka baru warga desa Bundoora. Ramai sangat! Alhamdulillah, bagi aku upacara makan-makan @ picnic kat Bundoora Park yang dirancang oleh en. Din ni sangatlah menjadi. Tahniah kepada semua yang menjayakan picnic petang tadi.

Eeemmmm... sebenarnya walaupun tadi dah berkenalan dengan ramai warga desa yang baru, tapi tak semua aku hengat. Hehehe... Ada lah sorang dua. Saper ek? Kak Ramiaida, kak Suzana, kak Suraini, kak Sham, Ping, Jamilah dan suaminya, Mahathir. Saper lagi ek? Tak ingat ler... Ramai sangat ;p Tu belum masuk budak-budak lagi. Ramai giler!

Di samping berkenalan dengan kenalan baru, kitorang jugak dapat berjumpa semula dengan kengkawan lama yang turut sama hadir. Seronok betul! Dapat jugak berkenalan dengan baby kak Tasha & Aleh yang baru jer 55 hari. Majda Farihah yang sangatlah montelnyer! Geram tol pipi dia! Rasa nak geget-geget! ;p

Aaaa... waktu ni juga barulah berjumpa dengan Nita dan familinya. Coursemate aku masa kat UTM dulu. Skarang Nita sedang sambung study kat La Trobe. Tak sangka berjumpa semula kat sini.

Selain berjumpa dengan orang yang tersangat ramai, banyak jugak makanan Malaysia yang disajikan. Maklumlah, bila picnic berkonsep potluck ni memang akan banyak sangat makanan dan semuanya sedap-sedap. Kuih keria petang tu sangat sedap. Saper yang buat ek? Aku bawak laksa johor jer. Liciiiinnnnn... heehehe...

Sebenarnya ada ramai lagi kengkawan lama yang tak dapat hadir pada upacara petang. Harap-harap upacara macam ni dapat diadakan lagi bagi mengeratkan lagi silraturahim.

~Antara yang hadir *Pic: credit to Ping. Aku bawak camera tapi tak sempat nak snap!~



*juliet le sweetheart : cuaca sedang tak menentu di Melbourne!


No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top