♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, February 5, 2009

...

Hati aku lega sangat sekarang ni. Walaupun tak semua masalah aku ni selesai dengan baik, seperti yang aku harapkan, tapi aku tetap rasa lega.

Alhamdulillah, aku diberikan juga petunjuk dari Allah s.w.t. Mungkin aku dah lakukan apa yang terbaik, bukan sajer untuk diri aku sendiri, tetapi jugak untuk orang-orang yang aku sayangi dan cintai. Mungkin!

Kekadang aku terlupa... Ego sering menguasai diri semua orang. Membuatkan manusia susah nak mengaku kesilapan sendiri samada sengaja atau tak tersengaja yang dah dilakukan. Begitu jugak aku. Memang betul kata pepatah, rambut sama hitam, hati lain-lain. Kadang-kadang apa yang kite rasakan atau kite buat tak sama dengan apa yang orang fikirkan dan tafsirkan.

Kekadang aku jugak terlupa... Ada ajer orang-orang di sekeliling kita yang kadang-kadang berasa kurang senang dengan apa yang kita ada. Rasa kurang senang yang bukan membuatkan diorang berusaha untuk dapatkan apa juga yang kita ada tapi diorang cuba melenyapkan apa yang kita ada. Pelik sungguh hasat dengki manusia. Aku lupa... membuatkan aku kurang berhati-hati!

Memang susah nak jaga hati orang. Lebih-lebih lagi nak jaga hati orang yang kite sayangi. Tapi... mungkin tanpa aku sedari, pada masa yang sama diorang juga cuba untuk menjaga hati aku, dan rupa-rupanya susah juga nak jaga hati aku. Hmmmm... Apapun, aku tetap sayang sangat kat diorang, dan aku harap diorang juga akan terus menyanyangi aku.

Kejadian yang berlaku banyak memberikan aku pengajaran dan keinsafan. Sekarang ni aku hanya mampu bertawakal. Aku serahkan sajer pada Allah swt. Dan biar masa yang menentukan segalanya. Cuma aku harap, akan datang, keadaan akan menjadi bertambah baik, seperti yang aku impikan... seperti yang aku harapkan...


*juliet le sweetheart : sorry...



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top