♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, September 2, 2008

Rindu

Malam tadi mimpikan arwah nenek. Dalam mimpi tu arwah nenek duduk jer tengok aku. Tak bercakap apa-apa pun. Aku pergi kat arwah nenek dan cium-cium pipi arwah nenek. Memang terasa rindu sangat. Arwah nenek nampak segar jer dalam mimpi aku, tak macam masa saat-saat terakhir arwah nenek hidup; lemah tak bermaya.

Arwah nenek meninggal <> 4 tahun yang lepas sebab sakit kencing manis. Beberapa bulan sebelum meninggal, arwah dah terlantar jer kat katil sebab luka. Aku kesal sangat tak berada di sisi arwah masa arwah menghembuskan nafas terakhir sebab aku kerja. Kedua-dua anak arwah nenek; mak dan mak sedara aku, serta adik-adik dan sepupu-sepupu aku ada di sisi arwah nenek masa arwah nenek menghembuskan nafas terakhir. Aku sorang jer yang tak der. Aku sorang jer! Rasa kesal sangat! :’(

Tapi alhamdulillah, aku dapat menyempurnakan jasad arwah nenek dari membersihkan, memandikan ke kapankan, dan hantar arwah nenek sampai ke liang lahad…

Aku memang rapat dengan arwah nenek sebab rumah arwah nenek dekat jer dengan rumah mak abah aku kat KL. Masa sekolah dulu, setiap hujung minggu mesti gi rumah arwah nenek. Sampaikan kalau mak abah tak kasi aku gi, aku boleh nangis guling-guling. Arwah nenek pandai masak. Sedap! Aku suka asam pedas dan sambal tumis kering yang arwah nenek buat. Air bandung arwah nenek pun sedap sangat!

Rindu sangat kat arwah nenek.



*juliet le sweetheart : Semoga roh nenek dirahmati Allah swt dan berada di samping orang-orang yang beriman… Amin…


1 comment :

- H E D A - said...

kire ko lebih untung dr aku...masa arwah atuk aku meninggal, aku xde kt sisi dia hingga arwah selamat dikebumikn, aku masih x sampai lg..aku rasa kesal sampai skrg...sama cm ko rasa malah aku lbh teruk lg..sedangkn arwah la yg plg rapat dgn aku sbb aku cucu sulong & masa aku sekolah menengah, aku duk dgn dia...huwaaaa..sedihnya klu igt kt arwah..doakn semoga roh arwah nenek ko dgn arwah atuk aku ditempatkn dikalangan org yg beriman..amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top