♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, August 8, 2008

Pada hari ini, aku…

Cantik tarikh hari ni kan. 080808.

Apa yang menarik dalam hidup aku pada tarikh yang cantik ni? Hahaha… Tak der apa-apa yang menarik pun tapi jari-jemariku yang not-so-halus ni gatal nak menaip, otak pulak ligat berfikir apa yang nak ditaip. Hehehe…

080808… Pagi tadi aku prepared nasi lemak yang sangat istimewa untuk santapan suami tersayang *Istimewa sebab aku yang masak ok. Cewah… Memang sedap nasi lemak aku tu. Tersangat lemak, gebu dan peroi. *Boleh tak puji diri sendiri? Huahahahha… Tapi sambalnya hancuuussss bangat. Tak tau lah macam mana boleh bergenang air kat sambal tumis sotongku itew. Sampaikan Neezam tanya, "ni sambal ke asam pedas?". Alooooo… sejak bila ada orang makan nasi lemak dengan asam pedas cik abang ooiii. Sajer lah tu nak perli aku. Nway, fizikal dia memang boleh kira hancus lah, tapi rasanya still enak gitu. Huhuhu..

Macam biasa, hari Jumaat adalah hari mengeluarkan peluh. Lepas sembahyang Jumaat mesti ke SARA. Main futsallah, macam biasa. Hari ni aku orang pertama yang menjaringkan gol dan itu jer lah satu-satunya hasil jaringan aku hari ni. Hampeh! Ingatkan nak buat hetrik tapi… hampeh… hehehe… Dah tu Niesreena pun bagi aku main 15 minit pertama jer. Pastu sibuk mengekor aku dalam court. Macam mana nak main?

Pas main futsal terus ke Kingsbury Garden. Hamzah dan Fiza ajak dinner kat rumah diorang. Alhamdulillah… makan free lagi. Hehehe… Sejak beberapa minggu kebelakangan ni, tiap-tiap minggu at least sekali mesti makan free. Last week dua kali dalam minggu tu makan free; sup tulang kat rumah en Din sempena dengan harijadi en Din dan pizza di rumah pak tam. En Din sekeluarga ni suka sangat jemput kitorang makan kat rumah diorang; sup kepala ikan merah lah, ekorlah, pizzalah, kek cekelatlah, macam-macam lagilah. Sampai segan kitorang jadinya. Tapi suka… hehehe… Kak Gee masak memang sedap. Tima kasih en Din dan kak Gee. Janganlah segan-segan jemput kitorang lagi yer. ;p Hhhmmm… hari Ahad ni pun ada makan free gak kat rumah pak Tam. Insya Allah bbq sempena pak Tam sekeluarga masuk rumah baru. Bestnya… Makan free lagi… Saper lagi nak ajak kitorang datang makan? Angkat tangan!

Ketika aku tengah sebuk merepek menaip ni jam menunjukkan pukul 7.55 malam. Neezam sebuk main ps2 ‘Chicken Little’ sambil asik berkata, "ok Reena, come on". Hehehe…. Macamlah Niesreena yang main. Huhuhu… Niesreena pulak sebuk picit-picit satu lagi joystick. Macam real jer main. Lidah dok tersentil jer. Kusyuk betul dua-dua. Lantaklah, asal diorang bahagia dan tak kacau aku yang ’sebuk’ ni.

Ok tak tau nak tulis apa lagi dah dan tak tau nak wat apa lepas ni. Ingat nak tengok Beijing 2008 Olympic opening ceremony malam ni kat seven tapi lambat lagi lah pulak. Pukul 9.50 malam baru start. Silap-silap aku dah lena beradu. Haaa… silap-silap aku dah sampai ke Beijing dulu. Huhuhu…

K lah, stop mengarut sampai sini dulu.

OOooooppppp… sebelum tu…

"Kepada cik Puan Asra yang akan dinikahkan pada malam tarikh yang cantik ini *atau mungkin dah bernikah pagi tadi, I’m not really sure*,

Selamat pengantin baru, semoga berbahagia hendaknya disamping suami tercinta. Rakamlah hari bahagia ni dalam memori sebab ia adalah satu kenangan yang terindah sekali seumur hidup. Insya Allah…

Julie dapat bayangkan Asra sekarang ni mesti berseri-seri dengan inai di jari, tengah tersenyum simpul lebar dah tak larat nak tersimpul-simpul dah. Dada mesti berdebar-debar. Hehehe… Eeeeee… seronoknya!

Congratulations to Asra and hubby!"

Okies, chow chin chow!


*juliet le sweetheart : dapat banyak jemputan ke majlis perkahwinan dan pertunangan sempena tarikh cantik ni tapi sumer tak dapat nak pergi…



No comments :

back to top