♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, February 27, 2007

Rindunyer kat sumer… :(

Rupa-rupanya baru seminggu aku berada kat bumi Melbourne ni. Alahai… lambatnyer masa berlalu. Ada lebih daripada 1000 hari perlu aku lalui kat sini sebelum kembali semula ke tanahair tercinta, Malaysia.

Walaupun baru seminggu aku dah rasa rindu sangat pada keluarga. Terutamanya pada mak dan adik. Sebab dengan diorang lah aku selalu berborak, bergosip bersama. Tapi biler dah sampai sini, aku dah tak der peluang macam dulu lagi. Nak call… mahal. Huhuhuuhu… Nasib baik ada internet kat rumah ni. So, boleh lah jugak aku email kat adik dan ym dengan Joy selalu. Kengkadang tu aku call jugak adik sebab rindu nak dengar suara dia. Tapi setiap kali call mesti dia nangis sebab rindu sangat kat aku katanyer. Cian adik… Dan buat masa ni aku call rumah setiap hari. Kengkadang tu abah yang call aku. Rindu ma…

Call rate dari sini ke KL mahal; AUD$1 setiap 1 minit. So call pun sekejap-sekejap jer; cuma sempat tanyer "mak & abah aper khabar?", "rindu kat kitorang tak?". Walaupun aku tahu jawapannyer; "sehat alhamdulillah", "rinduuu", tapi aku tetap tanyer soalan yang sama setiap kali call ke rumah. Huhuhuhuhu…

Tapi berbeza bagi Neezam. Setiap hari Neezam online dengan family dia kat Segamat melalui ym. Kengkadang tu aku jeles gak dengan Neezam, tapi sebenarnyer bagus gak dapat online selalu dengan diorang. So, tak lah rasa kehilangan sangat.

Rindu jugak dengan kengkawan kat pejabat; Melur, kak Wana, kak Shameem, kak Amy, Ina, kak Umie, Sham… etc… Mana tak nyer… separuh daripada masa aku sebelum ni adalah dengan diorang. Kerja sesama… Bergurau sesama… Makan sesama… Walaupun kengkadang tu ada salah faham tapi tu sumer tak jadi ‘cacat’ dalam hidup aku. Kengkadang tu aku teringat telatah akak-akak kat pejabat tu, terutamanya kak Shameem and kak Wana. Giler-giler betul! Aku tak pernah jumpa akak-akak ’segiler’ diorang. Walaupun dah hampir menjangkau usia 30an, diorang lah akak-akak yang paling ‘muda’ dan ‘giler’ yang pernah aku jumpa! Kanak-kanak riang… kanak-kanak ribena… menghiburkan… Hehehehhehe… jangan marah arrrr…

Dan rindu jugak nak berborak-borak dan makan-makan dengan Melur; lepak-lepak gi KLCC sambil makan makanan kegemaran kitorang >> NANDOS! Wallah… bestnyer… sedapnyer… Kat sini aku tak nampak kedai Nandos pun, tapi kalau ada pun, halal ker? Huhuhuhuhuhu…

Rindu kat sumer! Rindu nak balik Malaysia! Waaaaaaa…

6 comments :

Parveen said...

sedih nyer…..sis tak rindu kat kita…ke…waaaaaaa!!!!!!!!kita rindu kat sis…

Parveen said...

maaflah salah silap kita ye sis….jgn simpan di dlm hati..duduk umah sorang sorang if abg niezam gie kejo…..hari ni masak apa….western food heeeeeeheeeee or alah alah melayu…

Juliet Le Sweetheart said...

Parveen, i miss u too… really…!!! :)

Khairunneezam aka laki kau said...

1. alah alah alah
2. alah bisa tegal biase
3. alah pada penyakit
4. alahhhhh haaaiii

Anne said...

Assalamualaikum sis...
hehehehhe sori x sempat nak jumpe b4 julie betolak ke melbourne since akak tak berape sehat... anyway... doa akak untuk julie sefamily... insyaAllah panjang umur jumpe ka kl next 3 years okeh... peluk cium untuk riena... muah.. muah..muah....

Juliet Le Sweetheart said...

W'salam, kak ita... tak per... insya Allah jumpa lagi... take care! :)

back to top