♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, November 8, 2006

Let bygone be bygone..

Semalaman aku bersedih; makan tak lalu, tidur tak lena. Neezam plak tak der di sisi sebab berada kat Nilai. Tambahan plak Neezam bekerja malam tadi. Mak abah plak sebuk melayan tetamu yang datang beraya. Dari dalam bilik aku terdengar diorang bergelak ketawa. Entah aper yang diorang borakkan aku kurang pasti. Yang pastinyer, aku masih dan asyik terfikir tentang kejadian yang berlaku pagi tu.

Sekali sekala aku menangis biler mengenangkan ada orang yang sanggup menganiya aku. Aku kener ganti sumer yang hilang. Nasib baik balance petty cash tu tinggal RM100 jer. Kalau ada RM1,000?! Haaaa… mampos aku kener ganti balik! Walaupun jumlahnyer kecik tapi aku rasa sedih dan geram sangat! Alaaaa… dugaan kecik jer sebenarnyer. Cuma duit RM100 dan pendrive yang harganyer entah berapa hengget jer. Tapi entahlah… aku rasa sedih sangat sebab aku tak dapat nak jaga amanah yang diberikan pada aku sebaik mungkin. Dan orang yang mencuri tu, dia tak kesian ker kat aku yang tengah sarat ni?! Penat-penat kerja then free-free plak kener ganti benda yang dia sesuka hati jer amek!

Aku tak pasti can ner lah muka aku dari semalam hingga ke pagi tadi. Tapi yang pasti mak memang perasan aku tengah susah hati. Malam tadi aku sempat jugak cerita kat mak abah benda yang terjadi. Diorang terkejut… tak sangka kat opis aku ada pencuri. Pagi tadi sebelum mak ke klinik gigi mak sempat bagi kat aku RM100 untuk buat ganti duit yang kener curi tu. Aaarrrrhhhh… terharu giler rasanyer. Tapi aku tolak. Biarlah aku tanggung sendiri.

Pagi tadi aku masih bersedih lagi. Biler Neezam call, aku bertambah sayu dan sebak. Terus jer nangis. Tak peduli dah kat kawan yang ada kat opis. Tak tahan dugaan betul aku ni kan? Tak henti Neezam nasihatkan aku… Macam-macam analogi dia kuarkan… Barulah aku rasa reda dan lega sikit. Tambahan pulak aku terbaca blog Adah pagi tadi. Buatkan aku bertambah lega. Tapi entah sampai biler… Hehehehhehe… Takut jap lagi aku mula sedih lagi…

Tapi sekarang aku dah ok! Aku akan ganti sumer yang hilang! No problem! Cuma aku dendam lagi kat pencuri. Aku tak halalkan duit tu! Terima kasih kepada kengkawan yang bersimpati. Korang jugak kener berhati-hati sebab kat opis kite dah ada pencuri!

Ps: Aku tahu saper pencuri tu! Cuma dia tak nak mengaku dan dia jugaklah yang beria-ia suruh aku ganti balik semua yang hilang. Jantan paing!!! Tunggulah hari kau pulak!!!

No comments :

back to top