♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, May 24, 2006

Waduh… waduh…

Alhamdulillah… akhirnyer jadi jugak aku beli rumah tu untuk mak. Walaupun tak sebesar mana tapi sebab lokasi rumah tu yang strategik membuatkan aku dan mak beria-ria nak amek rumah tu.

Haiiii… sekarang ni tengah pening dengan macam-macam prosedur beli rumah. Pening jugak sebab banyak duit kener keluar. Walaupun loan aku dah approved, tapi masalahnyer aku kener cari sorang gerentor plak. Abah tak bleh jadi gerentor sebab dah nak pencen, Neezam tak bleh gak sebab antara syarat sambung belajar dia under government tak membenarkan dia jadi gerentor, adik-adik aku plak tengah blajar lagi, mak plak tak kerja. Waaaa… saper plak nak jadi gerentor ni?

Petang semalam aku gi sign ‘Sales n Purchase’ agreement. Dan Insya Allah, kalau tak der aral melintang, 8 bulan dari sekarang bleh lah kitorang masuk rumah baru. Mak lah yang paling seronok! Macam-macam dah plan dia untuk rumah baru tu. Hehehhehehehe…

Sekarang ni kandungan aku berusia 10 minggu! Rasa macam sekejap jer. Tak sabar rasanyer nak tengok perut aku membesar macam perut kak Amy; officemate aku yang tengah sarat menjadi mak buyung sekarang. Tapi… kengkadang tu ada gak rasa takut. Apalah perasaannyer ada perut besar-besar gitu ek. Ada orang plak dalam tu. Kengkadang aku pegang-pegang gak perut kak Amy. Tengang dan besar betul! Kengkadang tu gak tetiba jer aku dengar kak Amy jerit sesorang. Kata kak Amy, sebab baby tu bergerak atau mengeras. So kak Amy rasa sakit dan geli lah sikit. Waduh… waduh… seram gak aku dengar. Aku ni dah lah penakut. Aperlah perasaannyer ek? Takut takut pun, perasaan excited tu lebih menebal lagi. Hehehehhe… Sonot!

Sekarang ni aku kerap sakit gigi. Kata kengkawan aku, tu adalah perkara biasa bagi orang mengandung sebab baby menyerap kalsium dari gigi ibu untuk membentuk tulang dia. Sebab tu lah ibu mengandung selalu sakit gigi. Kengkadang tu seorang ibu bleh rosak atau busuk satu batang gigi setiap kali mengandung. Tu pun kalau ibu yang tak suka minum susu. Sebab tu jugaklah sekarang ni aku kerap minum susu; susu anmum yang tak sedap tu, susu soya dan jugak susu segar. Conclusionnyer… aku tengah sebuk menyusulah ni; aku yang menyusu. Hehehehhe…

Sekarang ni aku dok rumah mak, so kalau sakit gigi memalam, terpaksalah tanggung sesorang. Uhuk uhuk… cedih… Kalau dok kat rumah ngan Neezam ada jugak orang tolong belai-belai aku waktu aku tengah ngengada dok mengerang sakit gigi. Hehhehehehe… Sekurang-kurangnyer kuranglah jugak sakit gigi aku ni.

Selain daripada sakit gigi, sejak dua tiga hari ni jugak perut aku ni gatal-gatal. Tak lah kerap sangat. Tapi ada lah jugak beberapa kali sehari. Rasa macam nak garu jer. Tapi mak marah sebab takut nanti tinggalkan parut plak. Kata mak, sapu-sapu losyen. Tapi rasa gatal gak. Nak wat cam ner ek kengkawan? Aduh…

2 comments :

Zai said...

wa… bestnyer dapat beli rumah. JUlie beli uamh kat mana?

*juliet le sweetheart said...

Jasmin Apartment. Kawasan dia bersebelahan dengan kawasan perumahan famili kite duduk sekarang ni. Insya Allah nanti sebelum masuk rumah kite akan buat kenduri. Jemput awak sumer datang keh!

Anyway, kite dah dapat gerentor. Abah kite. Alhamdulillah, settle satu masalah…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top