♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, January 2, 2006

Tahun baru, azam baru 2006

Biler tahun baru tiba mesti orang akan kaitkan dengan azam baru. Setuju? So, aper azam baru korang sumer tahun 2006 ni ek? Azam tahun 2005 dah terlaksana sumer tak? Mesti tak kan? Tau dah. Hehehehehe… Samalah macam aku.

Orang kata, kalau kite nak tekadkan supaya azam kite terlaksana tahun tu, kite kener bagitau kengkawan kite. So, kengkawan kite tu akan tolong bagi support kat kite untuk kiter capai azam kite tu. Ataupun biler kengkawan kite dah tau apa azam kite, kite mesti nak laksanakan jugak azam tu, sebab kalau tak terbuat atau tak tercapai malu jer lah ek. Betul ker gitu?

Hmmmm… azam aku tahun ni tak banyak berubah dengan azam-azam aku tahun-tahun lepas. Cumer tambahlah sikit azam baru untuk tahun 2006 ni, memandangkan aku dah bergelar isteri tahun ni. Sumernyer berfokuskan untuk memperbaiki diri sendiri, nak buat tu, nak buat ni, nak yang terbaik. Mungkin azam aku sama jer dengan azam sumer orang yang bergelar manusia, anak dan isteri. Dan aku harap aku dapat laksanakan sumer azam aku sebelum berakhirnyer tahun 2006 ni. Insya Allah kalau panjang umur.

Neezam berazam untuk sambung PhD tahun ni dan aku tahu Neezam akan dapat capai azam dia. Insya Allah… Neezam selalunya akan berusaha keras untuk capai apa yang dia nak dan biasanya dia akan dapat. Aku kagum dengan dia dan aku harap aku akan dapat sokong dia sepenuhnyer. Cayok!

Selain daripada usaha yang bersungguh-sungguh, jangan kite luper untuk memohon doa kepada Allah s.w.t supaya apa ajer yang kite azamkan, impikan dan angankan akan tercapai. Insya Allah...

Semoga kite sumer dapat capai apa yang kiter azam akan tahun ni! :) chaiyoi chaiyok!

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top